آرشیف

2014-10-20

جام غور

بهره برداری از ۲۹ پروژه همبستگی ملی در ولایت غور

 

چهارشنبه ۲ میزان ۱۳۹۳ برابر است با ۲۴ سبتامبر ۲۰۱۴

نویدالله پژواک

وبسایت جام غور

برنامه همبستگی ملی وزرات احیاء و انکشاف دهات در طی شش ماه سال روان 29 پروژه مختلف را به ارزش (۲۵۸۵۳۲۷۶) افغانی علاوه بر ده درصد سهم مردمی، در ولایت غور تطبیق و به بهره برداری سپرده است.
این پروژه ها در ولسوالیهای دولتیار و دولینه ولایت غور به بهره برداری رسیده است.
انجینر تاج محمد زلال رئیس احیاء و انکشاف دهات ولایت غور میگوید که این پروژه ها شامل ساختمان کانال های زراعتی، پلچک های موتر رو، ذخایر آب زراعتی، احداث سربند های زراعتی، لترین، شبکه های آبرسانی زراعتی و پایپ سکین، احداث سرک، شبکه های آبرسانی آب آشامیدنی صحی، ساختمان های معبر سطحی زراعتی و پروژه مخزن آب است، که از بودجه برنامه همبستگی ملی تطبیق و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
اقای زلال راه اندازی پروژه های عام المنفعه در قراء و قصبات ولایت غور را باعث رشد انکشافی و بهبود وضعیت اقتصادی دانست و از مردم محل خواست تا در حفظ ومراقبت و استفاده درست از آن، تلاش نمایند.
گلزمان نائب، مسوول دفتر همبستگی ملی ضمن تقدیر از سهم ده درصد اهالی در تطبیق پروژه ها گفت، از این پروژه ها (۱۷۹۲) فامیل بطور مستقیم مستفید گردیدند.
آقای نائب از همکاری مردم در تطبیق و بهره برداری این پروژه ها و همچنان تلاش برای تامین امنیت کارمندان آنان در زمان نظارت و ارزیابی، قدردانی نمود.
محمد کریم باشنده قریه سنگ شوره ولسوالی دولتیار ولایت غور که به تازگی شبکه آب آشامیدنی صحی در قریه شان به بهره برداری سپرده شده است، اظهار خوشی کرد، وی گفت:" قبل ازین از آبهای جویچه ها و چاه های سرباز استفاده مینمودیم، که باعث شیوع اسهال و دیگر امراض میگردید".
این باشنده محل ضمن امیداوری از بهبود وضعیت صحی در آن قریه گفت، هر چند هفته بعد ما شاهد بهره برداری و یا تهداب گذاری پروژه های انکشافی و زراعتی در قریه و محلات دیگر این ولسوالی هستیم که در حقیقت در زندگی مردم نسبت به گذشته تغییرات مثبت را بوجود آورده است.
برنامه همبستگی ملی وزرات احیاء و انکشاف دهات یکی از برنامه های موفق آن وزارت است که علاوه بر اشتغال زایی، برای رفع نیازمندی های اهالی قراء و قصبات پروژه های موثر و با کیفیت را تطبیق نموده است.

تفصیل 29 پروژه که در شش ماه گذشته از سوی برنامه همبستگی ملی در ولسوالی های دولتیار و دولینه ولایت غور تطبیق و مورد بهره برداری قرار گرفته است:

چهار پروژه ساختمان کانال زراعتی بطول (1790) متر.
سه پروژه پلچک های موترروشامل ( 11) پایه.
یک پروژه ذخیره آب زراعتی.
دو پروژه احداث سربند زراعتی.
سه پروژه لترین شامل14 باب.
یک پروژه شبکه آبرسانی زراعتی و پیپ اسکین زراعتی (2750) متر.
هشت پروژه احداث سرک بطول (37) کیلومتر.
پنج پروژه شبکه آبرسانی آب آشامیدنی صحی.
یک پروژه ساختمان معبرسطحی زراعتی.
و یک پروژه مخزن آب.

بهره برداری از ۲۹ پروژه همبستګی ملی در ولایت غور

بهره برداری از ۲۹ پروژه همبستګی ملی در ولایت غور

بهره برداری از ۲۹ پروژه همبستګی ملی در ولایت غور